KPiQe-HF1Oq8AMv1Rrckf50stBA کارلوس کي‌روش: مي‌خواهيم جایگاه ثابتب بین بزرگان فوتبال داشته باشیم

کارلوس کي‌روش: مي‌خواهيم جایگاه ثابتب بین بزرگان فوتبال داشته باشیم

تيم ملي ايران يکي از تيم‌هايي بود که خيلي زود صعودش را به جام جهاني 2014 برزيل قطعي کرد تا تابستان آينده چهارمين حضورش را در بزرگترين رويداد فوتبالي جهان تجربه کند.

سايت rp-online در گزارشي درباره تيم ملي ايران نوشت: تيم ملي ايران با هدايت کارلوس کي‌روش براي چهارمين بار حضور در جام جهاني را تجربه خواهد کرد. البته ايراني‌ها در اين جام يک هدف خاص دارند و آن هم صعود از مرحله گروهي به دور بعد است؛ کاري که در 3 دوره قبلي جام جهاني موفق به انجام آن نشده اند.

اگر به دنبال ستاره تيم ملي ايران هستيد بايد روي نيمکت در جستجوي آن باشيد. کارلوس کي‌روش دستيار سابق سر آلکس فرگوسن در منچستر‌يونايتد ستاره تيم ملي ايران در جام جهاني برزيل خواهد بود. پس از خداحافظي علي کريمي و مهدي مهدوي کيا از نسل طلايي فوتبال ايران، اکنون کارلوس کي‌روش بار صعود ايران به جام جهاني 2014 را بر روي دوش خود حس کرد. سرمربي پرتغالي که در سال 2010 موفق شد پرتغال را به جام جهاني و سپس دور دوم برساند، صعود با ايران را به جام جهاني 2014 يک موفقيت بسيار بزرگ مي داند. او دوست دارد تا در جام جهاني 2014 براي اولين بار ايران را به دور دوم جام جهاني برساند.

کي‌روش درباره اهدافش در تيم ملي ايران مي‌گويد: هدف ما اين است که مثل ژاپن و کره جنوبي پيشرفت کنيم و بتوانيم جايگاهي ثابت در ميان بزرگان فوتبال آسيا پيدا کنيم. رسيدن به اين هدف دور از دسترس نيست که بتوانيم جزو 3 تيم برتر آسيا باشيم. ما در دور انتخابي نشان داديم که توان غلبه بر تيم‌هاي بزرگي چون کره جنوبي را داريم.

کي‌روش براي اينکه ايران را که در رسيدن به جام جهاني 2010 ناکام بود به تيمي بزرگ تبديل کند سياست خاص خودش را در پيش گرفت. اودر اين باره گفته بود: هدف ما اين است که بازيکناني را انتخاب کنيم که بتوانند به تيم ملي خدمت کنند نه برعکس. ما در دور انتخابي جام جهاني 2014 حريفان سختي داشتيم که با غلبه بر آنها توانستيم راه حضور در برزيل را پيدا کنيم. رمز موفقيت ما اين بود که توانستيم اين بازيکنان را انتخاب کنيم.

فاصله بين نسل طلايي فوتبال ايران و بازيکنان فعلي به نظر زياد است . اما در تيم ملي ايران بازيکن بزرگي چون جواد نکونام در مرکز زمين توپ مي‌زند که کاپيتان تيم ملي ايران محسوب مي‌شود. علاوه بر جواد نکونام مي توان از اشکان دژاگه به عنوان يکي ديگر از ستارگان تيم ملي ايران نام برد که سابقه بازي در وولفسبورگ آلمان را دارد.

ايران تاکنون 3 بار در جام‌هاي جهاني 1978، 1998 و 2006 در جام جهاني حاضر بوده اما تاکنون موفق نشده است از گروه خود در مرحله مقدماتي صعود کند. تنها برد ايران در جام ‌هاي جهاني به سال 1998 برمي‌گردد که ايران موفق شد در يک بازي تاريخي با نتيجه 2 بر يک آمريکا را شکست دهد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها: کارلوس کیروش, میخواهیم جایگاه ثابتی, بین بزرگان فوتبال , داشته باشیم, مثل کره , و ژاپن, ,

.:: آخرین مطالب ::.

» <-PostTitle-> ( <-PostDate-> )